är också med fast ändå inte.

2009-07-10 @ 12:49:43
Nisse


Har faktiskt suttit och funderat till och från på när antagningsbeskeden tänkte anlända. Trodde ju i alla fall att man kanske skulle få elektronisk post när det var dags att besöka studera.nu. Men nej, snålkorvarna verkar ha dragit in på det också så jag fick minnsan pallra mig dit på egen hand. Hade nog aldrig tänkt den tanken om inte antagninsbeskeden hade nämts i min favorit blogg.

Hur det gick? Ja, tackar som frågar det gick utmärkt och jag tackade nej. Nej, jag är inte uppblåst och tycker att jag är megabäst och har inte heller grymma betyg från högskolan/universitetet (rätt ok från gymnasiet dock). Så här är fallet. Jag har sökt en ky-utbildning till hösten, "projektledare mötesdesign" här i hemmatrakterna. Och eftersom det är en ky så finns den inte att söka på studera.nu. På studera.nu sökte jag enbart en backup grej i form av "koreanska steg 1" ifall ky:n skulle skita sig. Vilket den inte gjorde.

Jobbigt värre att söka ky för man måste gå på intervju och skriva brev och så vidare. Det var rätt läskigt faktiskt, man hade ju ingen aning om vad man skulle göra egentligen. Fast det var rätt kul också, fick ju träffa lite nytt kul folk. Den dagen jag var så var det cirka 25 av de 75 som sökt. Då släppte de även bomben: 30 platser - 75 sökande. Yeeesch! Men oroa er inte (risk för hög skur av skryt) de sa att det skulle ta 14 dagar att få reda på hur det gick. Klockan 07.30 dagen efter hade jag fått svar på att jag kom in. Snacka om överglänsning! Haha.

Asch ture, det börjar bli lite mindre regn i luften, dags att sluta skryta och istället rasta vovven innan han dör av tristess!
Peace!

Kommentarer
Postat av: pelle

Vad fan, jag skulle klicka ¨på länken och kom bara till min hela tiden. Tryckte säkert en tio gången innan jag fattade, hahahahah!



Men tack i alla fall, vad glad jag blev. Egentligen skulle jag skriva något annat, men jag kom av mig ;P

2009-07-11 @ 21:25:03
URL: http://pellespersonliga.se

Gimme!

Signatur:
Återvändare

Mail:

Let's be blog-buddies:



Trackback
RSS 2.0