tack csn.

2009-10-09 @ 22:03:53
Fredagsmys ikväll består av inget speciellt. Slutade jobba för 30 minuter sedan. Och här är jag nu, nörd som jag är! Hah!
Under dagen har jag dock lyckats gymma (=bra), gå på stan och bränna pengar (=dåligt) och ja, jobbat. Detta borde ju bli lika med bra, eftersom det är bra att jobba. Eller? Jag har varit social, väl värt sina braplus poäng.
CSN däremot borde vara värda. Typ kanske minus 12? Idag när jag kom hem så hittade jag ett kuvert från CSN, min första tanke var: FLYYYYYY! Det här KAN inte vara något bra. Hm. Fel kan man ju säga att jag hade på ett vis. Öppnade brevet och blev glatt överraskad över att det stod:
Lite längre in i brevet så stod det att jag skulle få ÖKAT studiebidrag om regeringen fick som de ville. Perfekt tänkte jag. Sen läste jag vidare och insåg att det inte var mycket att hurra för. Okej, pengar är alltid pengar och jag spottar inte på mer inkomst, absolut inte. Hm, jag undrar vad jag ska göra nu när jag får mer i bidrag, spara till en ny soffa kanske. Hm. Undrar dock hur länge jag måste spara eftersom jag kommer få 12, TOLV kronor mer i månaden. Herreminget! Jag kan typ köpa.... tre äpplen?! OMFG, jag har aldrig varit lyckligare än så här......
På söndag dock. Då jäklar! Vill ni ha en ledtråd?
ONE 21
Det får räcka så här långt ;)
Peace

Kommentarer

Gimme!

Signatur:
Återvändare

Mail:

Let's be blog-buddies:



Trackback
RSS 2.0