Man kan inte få allt.

2010-04-03 @ 21:28:57
...om man inte försöker!

Nej, man kan inte få allt ändå vill jag tro. Förstå så tråkigt om man hade allt. Å andra sidan så finns det vissa saker man vill ha men som helt enkelt inte passar ihop. Som ett pussel. Vissa bitar kan helt enkelt inte passa i varandra, det är fysiskt omöjligt och det fungerar bara ännu sämre om man med våld försöker föra dem samman. Jag försöker lägga ett pussel av mitt liv för tillfället. Finns många delar som passar perfekt och allt flyter samman till ett vackert mönster. Men sen finns det en till del som redan är rätt komplett och även den är väldigt fin. Det är ändå omöjligt att föra den samman med resten av det jag lagt nu på senaste tiden. Det är förståelig, det går helt enkelt inte alltid. Jag vill inte försöka heller, för det är två ting som inte behöver blandas. Okej, vissa saker skulle jag vilja kunna kombinera men det är inte någon undergång bara för att det inte går. Kanske har jag som redan lagt färdigt den där gräsängen och återvänder dit för att blicka över de vackra blommorna. Fast just i nuläget så fokuserar jag hellre min tid och kraft på att lägga klart den blåa himmelen med de rosa molnen som jag svävar på idag.

Kanske att jag blev lite nedryckt på marken en sekund av det förflutna, men för mig är det viktigt att inte tänka bakåt eller framåt heller för den delen. Jag vill tänka på det som är just i detta nu, idag, i denna stund. Det är det jag gör och andra bör bara acceptera att det är så. Eller nej, inte acceptera kanske, men förstå att jag accepterar att det är så det är. Ni kan få sätta vilken etikett på livet som ni vill, bara jag slipper för jag bryr mig inte för tillfället. Jag mår bra. Jag är lycklig. Jag lever. Det borde räcka mer än väl för er, mina vänner.

Jag förstår att du inte vill se, höra eller veta. Det betyder i sin tur att vi inte kan dela allt och det är inte meningen att vi ska det heller. Inga vänner delar aaaaaaaaaaallt tilll 100% så vi behöver inte heller göra det. Det ligger inte i mitt intresse. Jag är i nuet som sagt och det nuet tilltalar knappast dig. Men när du sprungit ifatt mig så kan vi ses och prata om nästan allt, så som det kan vara. Just nu behöver vi nog ändå springa en bit ifrån varandra, om du lägger ditt pussel så lägger jag mitt. Vad du än tror så är mitt pussel precis vad jag behöver.


Peace!

Kommentarer
Postat av: pelle

Man lever inte fullt ut förens man lever i nuet, är det inte så man brukar säga? :) En poäng är det ju onekligen i alla fall ;)

2010-04-08 @ 17:22:41
URL: http://pellespersonliga.se

Gimme!

Signatur:
Återvändare

Mail:

Let's be blog-buddies:



Trackback
RSS 2.0